Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Problem z układem kierowniczym

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie Problem z układem kierowniczym

    Mam taki mały problem. Jak jadę sobie moim autkiem to na kierownicy czuć takie delikatne wibracje. Jednak są one wyczuwalne tylko przy lekko skręconych kołach i bez znaczenia jest to czy są skręcone w prawo czy w lewo. Przy mocniej skręconych kołach nie wyczuwam tych drgań, przy kołach skręconych do oporu też tego nie czuje i jak jadę prosto wtedy też wszystko jest ok. Tylko przy delikatnym skręcie. Dodatkowo dodam że raczej nie wyczuwam luzów na układzie kierowniczym. Jakieś pomysly co to może być?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar ostry146
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kędzierzyn-Koźle
    Auto
    była 146 1.4 boxer, była 159 w klekocie..., jest Julka
    Postów
    89

    Domyślnie

    Przy lekko skręconych kołach jedziesz szybko czy wolno? Przeżuć opony z tylnej osi na przednią i sprawdź czy jeszcze to występuje.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Generalnie rzecz biorąc to bardziej jest to wyczuwalne przy mniejszych prędkościach powiedzmy do 60 km/h. Też myślałem nad oponami, co prawda są w bardzo dobrym stanie ale może się coś z nimi dziać.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar ostry146
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kędzierzyn-Koźle
    Auto
    była 146 1.4 boxer, była 159 w klekocie..., jest Julka
    Postów
    89

    Domyślnie

    Może się dziać ja też mam w dobrym stanie opony, a sciaga mi na jedną stronę, geometria była dobra, diagnosta kazał opony przerzucić z lewej na prawą strone ( opony kierunkowe) by upewnić czy to wina opon. Do tej pory jeżdżę taj jak jeździłem, nie bardzo mi się chce przekładać opony

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Hehe no właśnie mi też ściąga delikatnie na lewo. Myślałem juz o tych oponach ale to samo co u Ciebie nie chce mi się, zwłaszcza w taką pogodę. Ale tak chciałem się poradzić jeszcze kogoś bo żeby się później nie okazało że to cos poważnego. Choć teoretycznie zawieszenie sprawdzał mi mechanik ze daw tygodnie temu i mówił że lalka.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar ostry146
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kędzierzyn-Koźle
    Auto
    była 146 1.4 boxer, była 159 w klekocie..., jest Julka
    Postów
    89

    Domyślnie

    Może wieczorkiem ktoś jeszcze dopowie na ten temat. Poszuj u siebie w mieście jakieś stacji gdzie jest promocja na poza okresowe badania i tam ci już naprawdę sprawdzą. mechanik wszystkiego łomem nie sprawdzi

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    U mnie nie ma problemu jadę na stację diagnostyczną i za 20 zł sprawdzają układ kierowniczy, hamulcowy i zawieszenie. Tylko tak szczerze mówiąc to zależy na kogo trafię bo jest ich tam kilku a tylko jeden wie co robi, dlatego bardziej ufam mechanikowi z łomem niż im na stacji, bo na stacje to jeżdżę tylko sprawdzić amory i układ hamulcowy bo to komputer sam pokaże

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar andcis3
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Węgliska k.łańcuta
    Auto
    alfa romeo 156 TS 1,8 16V 144 KM/alfa romeo 146 TS 1,4 16V/alfa romeo 147 TS 1,6 16V
    Postów
    55

    Domyślnie

    Miałem podobny problem i w moim przypadku pomogło wymiana tulejek wahacza(chyba tak się to nazywa).Wymieniłem na obu wahaczach i teraz prowadzi się jak nowy

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Samych tulejek??? Mi się wydawało że trzeba cały wachacz zmieniać.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar andcis3
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Węgliska k.łańcuta
    Auto
    alfa romeo 156 TS 1,8 16V 144 KM/alfa romeo 146 TS 1,4 16V/alfa romeo 147 TS 1,6 16V
    Postów
    55

    Domyślnie

    Tylko tulejki wymieniłem po 2 do jednego wahacza,i zero drgań na kierownicy

Podobne wątki

  1. [156] Problem z układem kierowniczym
    Utworzone przez Wierzba w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-11-2014, 10:52
  2. [159] Problem z układem kierowniczym.
    Utworzone przez tyburnkc w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 18-04-2014, 15:19
  3. Problem z układem zapłonowym(?)
    Utworzone przez badylija w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 19:17
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 11:09
  5. [145] Dziwny problem z układem kierowniczym
    Utworzone przez Rzmudzior w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-11-2009, 19:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory